-
Coșul este gol!
Logo-ul unui business nou este adesea ultimul lucru pe care il iau in considerare antreprenorii. Multi se gandesc la strategii de publicitate, promotii pentru atragerea si pastrarea clientilor si la multe altele inainte de a ajunge la logo. Este acel lucru creat fara o gandire strategica sau planificare. Dar, adevarul este ca logo-urile conteaza - si modul in care arata logo-ul afacerii tale poate influenta clientii intr-o maniera fie pozitiva fie negativa.
Unii sceptici pot argumenta ca logo-ul unei afaceri serveste doar pentru a distinge o companie de competitorii sai. Este adevarat, insa experienta si studiile psihologice au aratat ca aceasta este doar o parte a povestii. Este important sa retii ca exista o diferenta intre compania ta si brandul tau.
In timp ce poti controla perceptia asupra companiei tale, este imposibil sa controlezi in totalitate modul in care consumatorii vor reactiona la brandingul tau. Compania ta are un buget de marketing, brandul tau este o parte din bugetul de marketing. Produsele sau serviciile tale trebuie vandute clientilor, brandingul se vine pe sine.De aceea, este esential sa ai grija la crearea logo-ului afacerii pentru ca acestea sa insumeze toate lucrurile pe care vrei sa le reprezinte compania ta.
Logo-ul transmite mesaje actualilor si potentialilor cumparatori de fiecare data cand este vazut. Oamenii care nu stiu nimic despre compania ta vor face in subconstient conexiuni bazate pe forma, marimea, culoarea, fontul si designul logo-ului tau. Intelegerea propriei filozofii de business este primul pas in crearea unui logo eficient pentru compania ta.
Gandeste-te la cateva dintre cele mai cunoscut companii din lume (McDonald`s, Coca Cola, etc.) Toate aceste companii au stabilit logo-uri si marci care au trecut testul timpului si au comunicat anumite valori actualilor si potentialilor clienti. Fiecare aspect si detaliu din logo-ul dumneavoastra spune ceva consumatorilor. Rosu, negru, unghiuri ascutite, fonturi mari, distante ciudate - toate contin intelesuri ascunse. Iata cateva dintre caracteristicile diferite pe care unele logo-uri le contin si mesajele pe care le transmit:
Cand ne uitam la un logo, inainte de toate vedem culorile. Sa aflam ce reprezinta fiecare culoare in parte:
Albastru: Albastrul reprezinta liniste, pace si calm, dar totodata acesta exprima si forta. Aceasta culoare este excelenta pentru organizatiile din domeniul farma-medicina, precum si pentru companiile de calculatoare, masini sau aparatura.
Desi este catalogata ca fiind o culoare rece, albastrul emana armonie si ne permite sa ne deschidem cu entuziasm fata de tot ceea ce este elevat in jurul nostru.
Galben: Galbenul duce cu gandul la distractie, energie si exuberanta. Este asociat cu tineretea si inovarea. Scolile, gradinitele si orice altceva legat de industria divertismentului sunt ideale pentru aceasta culoare.
Unul din avantajele utilizarii acestei culori este acela ca logo-ul tau va iesi cu siguranta in evidenta daca este inconjurat si de alte embleme.
O alta semnificatie a galbenului este siguranta si atentia, motiv pentru care putem folosi aceasta culoare si pentru logo-urile companiilor in care angajati sunt supusi anumitor riscuri (spre exemplu pentru santiere).
Verde: Verdele este adesea asociat cu sentimentul de ingrijire, cu produsele si serviciile ecologice si protectia mediului inconjurator si organizatii stiintifice. Este o culoare ce transmite ideea de progres, sanatate si liniste.
Verdele se obtine din combinarea culorilor albastru si galben si ofera privitorului mai multa speranta ca orice alta culoare.
Rosu: La popul opus de albastru se afla culoarea rosie ce transmite adesea sentimente de atractie sexuala, emotie, pericol, avertizare si romantism. Rosul este cel mai bun atunci cand este utilizat in companiile de asistenta medicala sau industrii cum ar fi moda si cosmetica.
Este culoarea care atrage cel mai mult atentia, emanand pozitivism si atasament.
Negru: Tinde sa indice forta, puterea, profesionalismul si precizia. Negrul este, in general, potrivit afacerilor in care credibilitatea este importanta. De asemenea, este potrivit pentru profesii precum constructiile.
Exista companii ce utilizeaza negru pentru o nota indrazneata, in timp ce ziarele de prestigiu folosesc in logo albul si negrul pentru a exprima simplitate si echilibru.
Simbol al elegantei supreme, negru este folosit de cele mai multe ori in combinatie cu alb.
Alb: Albul ne inspira puritate dar si curatenie, fiind folosit fara probleme in produsele pentru copii si in sanatate.
Poate functiona ca o culoare secundara pentru a oferi contrast si poate oferi un fundal curat si simplu pentru un logo. Albul este reflectorizant si reprezinta puritatea, sofisticarea si eficienta.
Maro: Maroul duce cu gandul la ceva pe care te poti baza inspirand incredere si durabilitate. Din cauza faptului ca multa lume il asociaza cu murdaria, maroul ar putea fi folosit in cazul firmelor de constructii, cherestea, mobilier sau orice altceva mai presupune asocierea cu lemnul.
Portocaliu: Fiind o combinație între roșu și galben, portocaliul este asociat cu căldura și energia soarelui. Este o culoare potrivita brandurilor ce doresc sa trezeasca sentimente de vitalitate si fericire, cum ar fi companiile de turism. De asemenea, un startup fondat de tineri s-ar preta excelent la aceasta culoare si poate fi folosit pentru a atrage atenția cumpărătorilor impulsivi, avand inclinatii spre agresivitate.
Mov: In general, movul face trimitere la lux si relaxare. Brandurile ce aleg aceasta culoare atrag atentia clientilor si le transmit un sentiment de liniste oferindu-le increderea ca "orice este posibil".
Orice logo are o poveste si pentru a putea atrage atentia clientilor trebuie sa realizam o sigla originala si care sa exprime cu adevarat cine suntem si ce oferim.Fie ca sunt companii mari sau mici acestea apeleaza la transmiterea anumitor mesaje prin intermediul logo-urilor. Nu intotdeauna cand ne uitam la o sigla vedem fiecare detaliu, dar odata observat, greu mai poate fi trecut cu vederea. Companii precum FedEx sau Amazon au folosit diverse mesae subliminale. Daca ne uitam cu atentie intre literele „E” si „X” se poate observa o sageata alba ce reprezinta directia, viteza si precizia companiei. In cazul celor de la Amazon, cu ajutorul sagetii galbene este format un zambet ce emana un sentiment de satisfacere, pentru ca scopul acestora este sa ofere clientilor produse de la A la Z care sa multumeasca toti clientii. Dupa cum spuneam si mai devreme, alegerea culorilor are un impact destul de mare asupra clientilor. Acest aspect a fost luat in calcul si de catre cei de la Picasa, ce au folosit 5 culori pentru a ilustra diagrama unei camere foto ce inconjoara conturul unei case albe.
Formele circulare: indica faptul ca logo-ul reprezinta o companie sensibila la nevoile consumatorilor. De asemenea, formele circulare inspira armonie si sunt de regula asociate cu ideea de blandete, motiv pentru care sunt folosite deseori in logo-urile afacerilor ce se ocupa cu produsele de ingrijire.
Formele unghiulare: impun incredere, previzibilitate si putere. Se coreleaza cu duritatea, semnalizand ca este o afacere dura si sinonima cu durabilitatea.
Formele inspirate din natura: inspira prospetime si portretizeaza speranta.
Folosirea liniilor verticale ilustreaza forta, masculinitatea si agresivitatea, in timp ce liniile orizontale exprima linistea si calmitatea.
Un studiu al Universitatii din Wichita, SUA, a demonstrat ca fonturi precum Arial sau Times New Roman exprima stabilitate dar totodata transmit si ideea de lipsa de imaginatie sau conformism. Comic Sans, in schimb, este un font ce impune modernism, prospetime si instabilitate.
De regula, folosirea caracterelor llipite impune punctualitate si ofera clientului siguranta ca acesta nu este lasat sa astepte.
Multe logo-uri sunt mai mult decat forme, culori si litere. Marul partial muscat de la Apple, sirena din logo-ul de la Starbucks sau taurii rosii in soarele galben pentru Red Bull, fiecare transmite un mesaj aditional, oferind clientilor o promisiune in care a fost stabilit de-a lungul anilor de succes. Mesajul insotitor este menit sa reproduca aceasta promisiune si simbolismul afisat prin fiecare imagine. In ciuda faptului ca este adesea mentionat ca o imobilizare necorporala si pur si simplu utilizata ca un instrument distinciv, logo-ul tau este potential mult mai influent.
Un logo eficient ajuta clientii sa dezvolte relatii semnificative cu brandul, sa creasca vanzarile, sa reduca costurile de marketing si sa reduca sensibilitatea clientilor la preturi. Acesta nu numai ca serveste ca o reprezentare vizuala a unei companii particulare, dar, de asemenea, consolideaza promisiunile pe care le face pentru consumatorii de baza. Daca scopul unei afaceri este acela de a face un aspect al vietii mai usor pentru clientii sai (ceea ce putem spune ca este adevarat pentru majoritatea intreprinderilor), un logo poate deveni sinonim nu doar cu o anumita companie sau brand, ci si cu o anumita responsabilitate sau un aspect al vietii.
Cand oamenii vad logo-ul Arm & Hammer, se gandesc la ceva ce ajuta la curatarea grea si eliminarea mirosurilor din frigider. Logo-ul Walt Disney face ca o persoana sa se gandeasca la vise ce devin realitate si ca imaginatia sa fie libera. Deci, atunci cand creezi un logo, nu trebuie sa te gandesti doar la litere, fonturi si imagini pentru a-ti reprezenta afacerea, trebuie sa te gandesti, de asemenea, la un logo ce transmite ceea ce poti face pentru clientii tai.
De ce nu creeaza fiecare companie un logo care sa influenteze clientii intr-un mod pozitiv? Pot exista mai multe motive, dar de obicei, detinatorii de afaceri mici vor enumera costurile gandindu-se ca nu isi pot permite sa aiba un logo profesional creat sau actualizat. Multi detionatori de afaceri, mici sau mari, aleg sa lucreze cu un grafician profesionist care este capabil sa creeze un logo care sa transmita aspectele definitorii ale companiei precum si produsele/serviciile sale.
Iata cateva sugestii pentru a va influenta clientii intr-un mod pozitiv:
Simplu: Doriti ca sigla dumneavoastra sa fie usor de recunoscut in toate formele de media? Acest lucru este cel mai bine realizat prin utilizarea imaginilor clare si a literelor.
Relevant: In mod ideal, consumatorii ar trebui sa poata face o conexiune logica intre logo-ul tau si produsele/serviciile tale.
Memorabil: Logo-ul tau nu va face o mare diferenta daca oamenii nu si-l pot aminti. Un amestec frumos de creativitate si simplitate este necesar aici.
De durata: Nu este de ajuns sa aveti un logo memorabil, trebuie sa treaca testul timpului.
Ai nevoie de un logo pentru compania ta? Tot ceea ce trebuie sa faci este sa ne lasi un mesaj si in cel mai scurt timp vei fi contactat de unul dintre reprezentantii nostri.